Celotna urbanistična zasnova temelji na ideji razklenjenega kareja, ki sledi konturi parcele ter se tako maksimalno prilagodi raznolikim robnim pogojem in izkoristi njihove kvalitete. Zaradi nepravilne oblike parcele takšna zazidava omogoči vzpostavitev dveh značilnih javnih prostorov - mestne ulice in osrednjega parka.
Arhitekturna zasnova stavbnih tipov temelji na ideji zagotavljanja enakovrednih pogojev bivanja in kvalitetnih ambientov znotraj naselja. Kompozicija stavbnih mas temelji na 'razgraditvi' gabaritov objektov, kar naselje umesti v merilo manjših objektov in obenem kljub raznolikosti stavbnih tipov ustvari vtis večje zaključene celote.
Urbanistično organizacijo parcele in zasnovo stavbnih tipov opredeljujejo robni pogoji in prehodnost ter navezave na obstoječo prometno organizacijo prostora.
V izhodišču je parcela organizirana v dva značilna segmenta;
urbani obod in osrednji del (centralni park).
Obod karakterizira bolj urbani značaj in je v svoji zasnovi deljen na dva dela, ki sta oba bolj javnega značaja in predstavljata tako peš kot prometno povezavo parcele z okolico; to sta: prostor mestne ulice / Blaževe ceste, ki je namenjen prometnemu dostopu do naselja in zunanjim parkiriščem in tudi programsko funkcionira kot urbani javni prostor. Območje prometa se tako omeji na najmanjšo možno površino, ki je povezana z obstoječo prometno mrežo.
Obvodni rečni pas, kjer je predvidena ureditev in renaturacija rečnega brega s posameznimi različnimi območji ureditve.
Konturi oboda sledi tudi linijska gradbena linija zazidave, ki pa s svojo prečno segmentacijo omogoča povezavo z osrednjim delom kareja.
Obe liniji oboda imata izhodišče v najožjem delu parcele. Tu je tudi točka stika z mestnim jedrom, ki ima tako simbolno kot prostorsko pomemben značaj in zato je to območje obravnavano kot vhodni trg , ki je obenem tudi začetni del ureditve centralnega parka , ki se preko razklenjene zazidave združi z javnim prostorom mestne ulice in vhodnega trga.
Oba dela oboda sta zasnovana tako, da tako urbanistično in prometno vpneta novo naselje v obstoječi prostor in obenem služita kot nastavka širitve območja urejanja javnih prostorov.
Osrednji del (centralni park) je zasnovan kot enovito območje zazelenitve, namenjeno peš prometu, kar je nujno tudi zaradi pritličnih stanovanj, saj so povsod predvideni zasebni vrtovi. Park je programsko organiziran 'koncentrično' in prostori zunanje ureditve prehajajo od zasebnih vrtov in poljavnih značilnih vhodnih ureditev posameznih stavbnih tipov do centralnega javnega dela z otroškimi igrišči. Prečna segmentacija zazidave se odraža tudi v zunanji ureditvi in povezuje park z obodom – obrečnim prostorom in mestno ulico.
Nepravilna oblika parcele in izraziti robni pogoji določajo urbanistične in topografske determinante, ki vplivajo na zasnovo stavbnih tipov. Urbanistična zasnova naselja ustvari štiri različne segmente, ki jih opredeljujejo značilni robni pogoji in zato so predlagane tudi štiri različne stavbne tipologije.
Tipologije so zasnovane zaradi vzpostavitve identifikacije območij naselja in tudi zaradi ekonomičnosti gradnje modularno tako, da se v okviru ene faze izgradnje, oziroma stavbnega tipa objekti modularno ponovijo. Konstrukcijski rastri objektov so zasnovani tako, da odgovarjajo idealni linearni zasnovi garaže v kletni etaži.
Vsi stavbni tipi so zasnovani tako, da so bivalni pogoji v posameznih stanovanjih čimbolj izenačeni. Urbanistična zazidalna situacija razklenjene karejske zasnove ustvari velik centralni zazelenjen prostor znotraj naselja in omogoča v nasprotju z modularno urbanistično mrežo zaradi specifične lokacije odprte poglede na zelene površine ali rečni prostor iz vseh stanovanj.
Vsi stavbni tipi imajo v pritličju predvidene obojestranske vrtove, ki pripadajo stanovanjem.
Zaradi dodatne identifikacije območij znotraj naselja ima vsak stavbni tip značilno vhodno ureditev in zasnovo elementov in zazelenitve, ki ločuje javni in privatni del.
Urbanistična zasnova in stavbna tipologija sta zasnovani tako, da prevladuje pretežna orientacija stanovanj vzhod-zahod ( tip A,B,D ). Tip C ima pretežno orientacijo sever-jug vendar členjena zasnova volumna omogoča stanovanjem tudi orientacijo vzhod-zahod. Obenem se nekoliko slabša orientacija 'kompenzira' z vedutami na najlepši del rečnega brega (in parka na drugi strani) ter na gore v ozadju.
Sama zasnova stavbnih tipov in segmentacija volumnov omogoča večini stanovanj orientacijo na dve strani neba ( vogalna stanovanja ).
Zasnova naselja predvideva maksimalen izkoristek gradbene parcele, dosežen je optimalen faktor izkoristka parcele - FSI 0.97 . V naselju je 290 stanovanj. Indeks zazidanosti je 0.25.
Različni stavbni tipi odgovarjajo tudi posameznim možnim fazam izgradnje.
Stavbni tip A z javnim pritličjem ima 56 stanovanj, tip B 90 stanovanj, tip C 60 stanovanj in tip D 84 stanovanj. V kletni etaži je v dveh garažah 410 parkirišč – izkoristek garaže je 25,65m/pm. Ostalo parkiranje je omogočeno na nivoju pritličja v območju parkirnih pasov ob Blaževi cesti, kje se nahaja 90 parkirnih mest. Skupaj je predvideno 500 parkirnih mest.
Zaradi lažje in bolj ekonomične fazne izgradnje posamezne faze vsebujejo en stavbni tip.
Tako je možna izgradnja v štirih fazah, najbolj smiselno pa je izgradnjo naselja izvesti v dveh fazah ( pri tem je znotraj teh dveh sklopov možno vrstni red izgradnje stavbnih tipov tudi zamenjati)
1. sklop izgradnje:
faza I – stavbni tip D ( 84 stanovanj )
faza II – stavbni tip A ( 56 stanovanj )
Za prvi sklop izgradnje je predlagana izgradnja območja mestne ulice, ki tudi vzpostavi potrebno prometno ureditev in uvoze v garažo. Ta del zajema izgradnjo stavbnega tipa D na brežini grajskega hriba, ki je ločena zaokrožena celota s svojo garažo in stavbnega tipa A , ki vsebuje tudi javni program. 1. sklop izgradnje predvideva vzpostavitev vse potrebne prometne in komunalne infrastrukture za celotno naselje, kar predstavlja večjo investicijo, zato je po velikosti območja manjši in se ureditev obrečnega prostora , vhodnega trga in večine centralnega parka predvideva v 2. sklopu izgradnje.
2. sklop izgradnje:
faza III – stavbni tip C ( 60 stanovanj )
faza IV – stavbni tip B ( 90 stanovanj )
Drugi sklop izgradnje predvideva izgradnjo stavbnih tipov ob reki in krajinsko ureditev celotnega območja skupaj z vhodnim trgom in javnim objektom ' skulpturo' , novo brvjo za pešce in ureditvijo centralnega parka ter obrečnega prostora.